گیلان پیشرو در تولید مرغ ارگانیک

گیلان پیشرو در تولید مرغ ارگانیک
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گیلان از پیشروترین استان‌ها در تولید مرغ ارگانیک در کشور است.
گلشنی در جلسه کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم سازمان جهاد کشاورزی گیلان، تولید محصولات ارگانیک است، خاطرنشان کرد: برای اینکه مرغ‌هایی بدون مصرف آنتی بیوتیک به بازار عرضه شود سخت گیری‌های زیادی انجام می‌شود و ما موفقیت‌هایی خوبی را در بین مرغداران استان شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت جوجه ریزی در گیلان به 15 میلیون قطعه رسیده است، اظهار کرد: سال گذشته 120 هزار تن گوشت مرغ در گیلان تولید شد که 50 درصد مرغ تولیدی استان به سایر استانها از جمله استان تهران صادر شده است.
گلشنی اضافه کرد: صنعت طیور گیلان با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و تلفات کم، تولیدات بیشتری نسبت به سایر استانها دارد و از استانهای شاخص کشور در صنعت طیور محسوب می‌شود. به طور میانگین در هر سال 5 دوره پرورش مرغ انجام می‌شود و این در حالیست که در گیلان بیش از 6 دوره شاهد پرورش مرغ در سال هستیم.
گلشنی ادامه داد: 48 واحد اینترگریشن (واحدهایی که تولید مرغ را از جوجه ریزی تا فروش در فروشگاه‌ها به صورت زنجیره‌ای انجام می‌دهند) در کشور وجود دارد که 6 واحد از این واحدها در استان گیلان قرار دارد.
علیرضا شعبان نژاد، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز در ادامه این جلسه گفت: هر طرحی که تکمیل شود در همان زمان بهره برداری خواهد شد و اجرای طرح‌های بخش کشاورزی به زمان های خاصی محدود نمی‌شوند. در هفته جهاد کشاورزی امسال 25 طرح عمرانی و تولیدی به بهره برداری می‌رسند و این طرح‌ها در زمینه‌های عمرانی، تولیدی و خدماتی هستند. احداث بند انحرافی کشاورزی، حفر و تجهیز چاه عمیق، ساخت ایستگاه پمپاژ و بازسازی آب بندان‌ها از جمله مهمترین این طرح‌ها است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ها بیش از 16 میلیارد و 335 میلیون ریال اعتبار صرف شده است، گفت: با بهره برداری از این طرح ها 19 روستا و 1431 خانوار از مزایای آن بهره مند می‌شوند. همچنین 11 طرح بخش کشاورزی دیگر در دست اجرا است که بزودی به بهره برداری می رسند.
وی اظهار کرد: 14 طرح تولیدی و خدماتی شامل طرح تولید قارچ خوراکی دکمه‌ای و صدفی، احداث مرغداری گوشتی، آبیاری تحت فشار و اصلاح ساختار شالیکوبی با 116 میلیارد و 550 میلیون ریال سرمایه‌گذاری در استان در حال اجرا هستند که با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 91 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
وی، افتتاح سه کارخانه شالیکوبی، تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان، تجلیل از 37 کشاورز برگزیده گیلان، برگزاری نمایشگاه صنایع بخش کشاورزی و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری را از جمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی گیلان در هفته جهادکشاورزی ذکر کرد.

 
نظرات شما
  •  

    دکتر م گفت : ۹۳/۰۳/۲۳

    برادر من آقای مدیر عامل امور دام، مرغ ارگانیک با مرغ سبز بدون آنتی بیوتیک زمین تا آسمان فرق میکنه یک روز مارو دعوت کن ادارتون به میزتم کاری نداریم توی چند جلسه یواشکی برات توضیح میدم کسی شک نکنه.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com